Reklama na Facebooku – wszystko co musisz wiedzieć!

Reklama na Facebooku – nowy wymiar marketingu

Biorąc pod uwagę zasięg i popularność internetu można śmiało stwierdzić że reklama nigdy nie była prostsza. Tym bardziej kiedy pod uwagę bierzemy takie portale jak Facebook czy Instagram. Gdzie ludzie przybywają sami z siebie. Reklama jest subtelnym dodatkiem do portalu i właśnie to sprawa że jest taka skuteczna. Jeżeli więc zastanawiasz się w jaki sposób zacząć promować swój biznes to rada jest prosta. Facebook! Reklama na Facebooku może być naprawdę skuteczna.

Załóż sobie Fanpage

Podstawą działania na Facebooku jest Fanpage. Co to takiego? Powiedzmy że to publiczny profil Twojego biznesu. Firmowy Fanpage niezależnie od tego czy sprzedajesz jajka czy części samochodowe powinien być prowadzony w sposób profesjonalny. Najczęstsze błędy popełnianie przy prowadzeniu profilu FB to nadużywanie emotek, memów oraz nic nie wnoszących interakcji z użytkownikami. Reklama na Facebooku zaczyna się od dobrego zaplecza. Tym właśnie będzie Twój Fanpage.

Publikuj to co ma wartość

Nie bój się publikować ciekawych materiałów na swojej tablicy. Jeżeli znajdziesz materiał, który może się przydać Twoim użytkownikom to podziel się nim. Staraj się unikać tematów tragicznych, gdyż może to zostać odebrane jako budowanie lajków na ludzkiej tragedii. Unikaj także postowania rzeczy które mogą naprowadzić na Twoją konkurencje.

Nie żeruj na tragedii

Nie odprawiaj żadnych zdjęć na Facebook, które uczulają tragedię. Możesz myśleć, że nie ma nic złego w udostępnianiu zdjęć, które nalegały, że ludzie potrzebują tego, aby okazywać szacunek dla ofiary przestępczej, ale jest to całkowite przeciwieństwo. Będziesz patrzeć jak ktoś, kto stara się zyskać z powodu złego majątku kogoś innego.

Reklamuj się z głową

Jeżeli twój Fanpage dopiero co powstał rozważ inwestycje w Like Ads oraz w konkursy z akcją. Pierwsze to reklamy, które wyświetlają się użytkownikom z informacją o polubieniu Twojej strony. Druga opcja to bardzo znany ale skuteczny mechanizm. Tworzysz konkurs w którym aby wziąć udział trzeba polubić stronę oraz udostępnić post. W ten prosty sposób budujesz bazę fanów oraz zwiększasz swój zasięg.

Content wysokiej jakości

Pamiętaj o dostarczaniu treści wysokiej jakości. Co to takiego? Są to materiały które odpowiadają na pytania „dlaczego?” albo w „w jaki sposób?”. W ten sposób dostarczysz ludziom wartościowy content. To bardzo ważne. Tym bardziej, że ostatnimi czasy co raz trudniej dotrzeć do ciekawych rzeczy za darmo.

Nie kupuj gotowych rozwiązań

Nigdy nie kupuj Fanpage od kogoś. Wiele osób sprzedaje gotowe Fanpage twierdząc że można jest dowolnie edytować. Jednak prawda jest o wiele bardziej brutalna. Wartość takiego Fanpage będzie zerowa jeżeli użytkownicy nie będą aktywnie się udzielać. Ciężko jest zrobić profil firmy na Fanpageu na którym były tylko i wyłącznie śmieszne obrazki.

Buduj obraz marki komunikatywnej

Pamiętaj aby organizować co jakiś czas jakąś akcje dla swoich klientów. Konkursy, promocje, zniżki. Wiadomo, że nie każda branża nadaje się do rozdawania nagród jednak specjalna promocja dla fanów z Facebooka brzmi już sensownie. Takie działania pomogą Ci poprawić wizerunek oraz zbudują zaufanie do marki.

Proś o pomoc swoich użytkowników

Nie bój się prosić użytkowników którzy czytają Twój Fanpage o udostępnianie treści przez Ciebie publikowanych. Pamiętaj jednak aby taka prośba była subtelna. Zbyt nachalne zachęcanie do lajkowania i udostępniania może zostać odebrane jako żebranie o lajki. To bardzo negatywna postawa staraj się jej unikać.

Pamiętaj o targecie

Jeżeli oferujesz produkt lub usługę która może trafić w różne grupy wiekowe staraj się zróżnicować swoją formę reklamy. To co może zainteresować młode osoby niekoniecznie musi trafić do gustu osobom starszym i odwrotnie.

Podsumowanie

Pamiętaj reklama na Facebooku wymaga poświęcenia kilku a nawet kilkunastu minut dziennie. Jednak w ten sposób masz bezpośredni kontakt z klientem i łatwiej Ci będzie zbudować obraz marki które chętnie słucha ocen. Reaguj na negatywne opinie i nie daj się sprowokować do głupiej wymiany zdań. W ten sposób na pewno odniesiesz sukces na Facebooku. Tego Ci życzę.